מתרגלים מספרים – שי וילוז'ני

בן 39 טכנאי מחשבים, שחקן ומוזיקאי מתרגל בקבוצה של יוגה לגברים בגליל המערבי מזה כשנתיים וחצי.

הגעתי ליוגה בעקבות המלצה מחבר וכבר לאחר הפעם הראשונה הרגשתי תחושות של הרפיית מתח.

כיום, למרות שאני מתרגל בקבוצה בסך הכל פעם בשבוע (ולפעמים פעם נוספת בשבוע בבית) אני יכול להעיד שאני מרגיש באופן כללי הרבה יותר טוב.
הרגשת הטוב באה לידי ביטוי בעובדה שאני כמעט ולא חולה (מקסימום פעם בשנה) וגם אז תקופת ההחלמה מהירה הרבה יותר מהר מאשר לפני שהתחלתי לתרגל, מה שמעיד שהמערכת החיסונית שלי השתפרה לאין ערוך.

בנוסף אני יכול להעיד ולספר שהמרחב התנועתי שלי השתפר ביותר והחשיבה נעשתה חדה יותר.

במבט לאחור אני רואה בבירור כי היוגה שיפרה בהרבה את כל אורחות חיי, השינה עמוקה יותר, היקיצה קלה יותר (ומשכך יש תחושת רעננות גדולה יותר בשעות הערות), אני מרגיש שיפור בתפקודי העיכול והנשימה והגוף שלי גמיש, חזק ואתלטי כך שגם בעת פעילות גופנית מאומצת תחושת מאמץ גופני מבחינתי כיום היא ממש נדירה.

אני חש בבירור שתרגול יוגה לגברים מותאם צרכי הגוף הגברי ומתחשב במגבלותיו ופועל רבות למען שיפור התפקוד הגופני וגם תרגול בחברת גברים הוא ממוקד והשיגי יותר, במובן החיובי של המילה.

מבחינתי האישית שיאי התרגול הנם בדרך כלל התחושה שיש לי בגב ובעמוד השדרה בעת החזרה מתנוחת המחרשה באיטיות חוליה אחר חוליה ולאחר מכן את התחושה שיש לי בעורף כאשר הדם זורם אליו לאחר תנוחת הדג. באופן כללי אני נהנה לראות את היכולת המשתפרת בהדרגה של הגב שלי וכן מתחושת החיוניות המצוינת והאנרגטיות שמציפה את גופי טיפין טיפין, בעיקר בסוף תרגול אותו התחלתי כשהגוף עייף ודואב.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.0/5 (2 votes cast)

מתרגלים מספרים – שי וילוז'ני, 4.0 out of 5 based on 2 ratings

נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר